Jäsenten välinen Haulimestari kisa on Humppilan ampumaradalla 6.8. 2022 klo. 10.00 Ensin pidetään tietokilpailu josta mahdollista saada 25. pistettä sen jälkeen ammutaan 25 kiekon metsästytrap pisteet lasketaan yhteen ja voittaja on eniten pisteitä kerännyt kilpailija, tasatulos ratkaistaan ns.pummista ulos trap radalla. Tervetuloa mukaan. Ilmoitelkaa tulostanne Karille Puh. 0445033770 että saadaan jonkinlainen käsitys kilpailija määrästä. Jaossa myös yhdistyksen 100:vuotis teepaitoja .

HAULIMESTARI 2021

Kilpailu käytiin 31.7.2021 Humppilan ampumaradalla. Sää suosi ampujia. Paikalle oli saapunut yhdeksän kisailijaa ratkomaan paremmuuttaan metsästystrap ammunnassa. Kilpailu oli tasaista. 3 parasta sai tasatuloksen 21 joten mitallisijat jouduttiin ratkomaan. Matti aloitti, eka harmillisesti ohi ja sijoitus kolmas. Torsti aloitti osumalla ja Kari komppasi. Vasta neljäs kiekko toi ratkaisun. Torstille ohilaukaus ja Kari osui. Näin ratkesi kisan voitto Karille ja Torstille hopeaa. Tulokset Kari Karppanen 21+4 Torsti Mahlanen 21+3 Matti Eskola 21+0 Pertti Kantelus 20 Jukka Karttunen 19 Eino Tanhuanpää 19 Antti Manninen 12 Janne Kivivuori 8 Erkki Kivivuori 7. Tapahtuma oli kaikin puolin rennon mukava ja aito ajokoirahenkinen kesätapahtuma. Kiitos kaikille mukana olleille ja Tuijalle kahvituksesta sekä Humppilan ratavastaaville.

Kesäterveisin Kari Karppanen

Haulimestari 2017

Etelä Hämeen Ajokoirayhdistyksen Haulimestari kilpailut pidettiin tänä vuonna Sukulan ampumaradalla Tammelassa. Ilmassa oli suuren urheilujuhlan tuntua kun yhdeksän yhdistyksen jäsentä alkoivat ratkoa paremmuuttaan metsästys-trapissa, kaikki olivat kuitenkin tulleet paikalle ainoastaan voittamaan. Jo ensimmäistä eräässä voidaan todeta tason nousevan vuosi vuodelta. Erän lopussa ei kuitenkaan ollut kuin yksi 20 kiekon maagisen rajan rikkova tulos, Eskolan Matti oli osunut 21 kiekkoon. Toisessa erässä ampuivat loput neljä ampujaa, osumia ja huteja tuli tasaisesti. Kuitenkaan ketään ei ylittänyt tuota 21 kiekkoa, näin ollen Matti Eskola oli voittaja. Kakkoseksi oli pyrkimässä neljä ampujaa, kaikki tasa tuloksella 18 kiekkoa. Ratkonnassa ampuma järjestykseksi määräytyi 1. Kari Karppanen 2. Markus Hartikainen 3. Torsti Mahlanen 4. Pertti Kantelus. Sukulan äärimmilleen lämmitetyssä "hornankattilassa" alkoi tiukka ratkojen ampuminen. Esimmäisenä ampuva Karppanen osuu, toisena Hartikainen saa myös kiekosta palan pois. Kolmantena ampuu Mahlanen mutta kiekko jatkaa ehjänä matkaansa, näin ollen sija viisi jää Mahlasen Torstille. Tämän jälkeen neljäntenä ampuva Kantelus pudottaa oman kiekkonsa varmasti.Siirrytään kakkospallille. Taas Karppanen aloittaa ja osuu. Hartikaiselle "hornankattilan" kuumuus on liikaa ja kiekko ei hajoa, nelos sija on ratkennut. Kanteluksella ei paljoa kämmenet hikoa ja varma kiekon pudotus.Karppanen ja Kantelus jatkavat ratkoa. Jälleen aloittaa Karppanen, mutta nyt tulee ohilaukaus. Nyt olisi Kanteluksella iskun paikka, ja eihän se edellisten vuosien mestari sitä käyttämättä jätä. Kiekko rikki ja Kanteluksen Pertille hopeaa, Karppasen Karille pronssia.

Lopputulokset:

1. Eskola Matti 21

2. Kantelus Pertti 18

3. Karppanen Kari 18

4. Hartikainen Markus 18

5. Mahlanen Torsti 18

6. Kivivuori Erkki 12

7. Kautiainen Veikko 12

8. Kivivuori Janne 11

9. Malinen Markku ase rikko, luopui

Kiitokset Karille ja Tuijalle, sekä Pertille kisoista ja kestityksistä. Järjestelyt oli loistavat.
Hyvää alkavaa kautta kaikille toivottaa nelos sijasta katkeroituneena Markus Hartikainen

Haulimestari 2016

Etelä -Hämeen Ajokoirayhdistyksen haulikko mestaruus ratkottiin tänä vuonna Humppilassa. Kisa näyttämönä toimi Humppilan Repo ry:n rata, joka osoittautuikin haastavaksi ammuttavaksi. Tulostaso tippuikin kärjen osalta muutamalla kiekolla vuoden takaisesta.
Kilpailu muotona oli viimevuotiseen tapaan Metsästys Trap.
Kilpailu oli kärjen osalta hyvin tasainen jonka vuoksi kaikki mitalisijat jouduttiinkin ratkomaan.
Ensimmäisenä ratkottiin 1 ja 2 sijan kohtalo Pertti Kanteluksen ja Jukka Karttusen kesken, molemmat olivat kisa suorituksessa päätyneet tulokseen 19 kiekkoa. Ratkonta ammuttiin niin sanotulla ''pummista poikki'' periaatteella. Karttusen Jukka aloitti, mutta kiekko pääsi karkaamaan. Kanteluksen hermo piti ja kiekko särkyi, näin Pertti uusi viime vuotisen mestaruutensa.
Seuraavaksi ratkottiin sijat 3 ja 4 Karppasen Karin ja Kivivuoren Jannen kesken. Miehet olivat kisassa päätyneet molemmat tulokseen 17 kiekkoa. Kari aloitti ratkonnan ja saikin kiekon sirpaleiksi. Myös Janne rikkoi oman kiekkonsa joten siirryttiin seuraavalle ampuma paikalle. Tällä kertaa pääsi kiekko karkaamaan Karilta ja kun Janne osui omaansa oli peli ratkennut.
Onneksi olkoon mitalisteille ja kiitokset kaikille osallistujille, sekä Karppasille kahvion pidosta ja muista valmisteluista.

Tulokset
1. Pertti Kantelus 19
2. Jukka Karttunen 19
3. Janne Kivivuori 17
4. Kari Karppanen 17
5. Veikko Kautiainen 15
6. Markus Hartikainen 13
7. Eino Tanhuanpää 11
8. Torsti Mahlanen 10
9. Erkki Kivivuori 6

Tulokset toimitti Markus Hartikainen

HAULIMESTARI 2015
YHDISTYKSEN HAULIKKOMESTARUUS RATKOTTIIN 19.8.2015 KALVOLAN AMPUMARADALLA.
TULOKSET:
1. KANTELUS PERTTI 20